Hawa Telinga

Saturday 2 August 2014

Novel : Aku Nak Kerja Bukan Misi Bab 12







Inikah Ia?

J
amilah dan Umairah saling berpandangan. Terkejut bila memikirkan perkara itu.Mereka mula memikirkan perkara yang boleh membuatkan Saifuddin mengetahui keadaan Umairah biarpun menurut kata Umairah mereka tidak pernah bersua sejak dia menjalankan misi tersebut.

“Abis tu ko rasa macam mana dia tahu keadaan aku agaknya ye?“ Umairah memberanikan diri bertanya soalan yang akan menjeratkan dirinya sendiri.Jamilah tersenyum penuh makna mendengar kata-kata Umairah itu.

“Entah la.Tapi yang aku tahu. Kalau kita dah syokkan seseorang tu kita akan berusaha buat apa sahaja untuk mengetahuinya. Betul tak?“Umairah hanya tersenyum sumbing mendengar kata-kata Jamilah.

“Kalau ko nak, aku boleh tanya sendiri ngan Abang Din, macam mana dia tahu keadaan ko. Nak ker?“Jamilah menyambung kata-katanya dengan tangan sedia memegang telefon bimbitnya.Sedia untuk menghubungi Saifuddin.

“Eh! Tak pe la.Nanti dia fikir pe pulak.Biar jer la.”Umairah bersuara lemah.

“Haa! Tak pun dia sekodeng ko. Ko jer tak perasankan dia kot. Cuba ko ingat lik, ada tak ko ternampak kereta dia kat mana-mana sepanjang perjalanan ko gi dan lik dari rumahnya? Tak pun masa ko gi mana-mana ada tak ko perasan ada orang usha baik punya kat ko dari jauh?“ Jamilah cuba membuka mata hati Umairah.

“Emm… Aku rasa macam tak de la.Kalau masa gi atau lik kerja, aku rasa memang tak de sesiapa yang parking kereta dekat rumah auntie atau kat rumah aku. Kalau pasal usha tu lak… emmm…. Haa! Baru aku teringat. Ingat tak masa kita gi Popular hari tu, aku ada rasa macam ada orang follow kita. Aku rasa macam nampak kelibat orang sampai la kita bertembung ngan Nizam and the gang tu.“Umairah kembali semangat bersuara.

“Ye ker?Itu macam kerja stalkerjer. Tak kan la Abang Din nak buat semua tu. Abang Din yang aku kenal bukan orang yang macam tu. Tapi kemungkinan tu ada. Tapi kalau setakat sekali  tu jer, tak kan selalu Abang Din tahu keadaan ko macam hari-hari jumpa.“ Jamilah masih lagi ragu.

“Eemmm….. Ada juga masa aku shopping barang keperluan dan masa bertembung dengan Syawal, aku ada rasa macam ada orang follow aku tapi setakat ni tak de yang pasti. Semuanya macam bayang-bayang jer.“ Umairah cuba meyakinkan dirinya sendiri yang goyah itu. Takut dengan kemungkinan orang yang disangkakan itu benar-benar adalah Saifuddin.

“Kenapa ko tak bagitahu kat aku? Aku rasa ko kena lebih hati-hati sekarang ni. Bukan pe aku risau, kalau betul Abang Din tak pe la sebab aku yakin dia tak kan buat yang bukan-bukan kat ko. Yang aku risau kalau orang tu bukannya abang Din, kot memang ada orang yang follow ko sebab dengan ada niat yang lain pulak.“Jamilah mula kerisauan. Tiba-tiba Umairah teringat akan peristiwa kereta uminya yang kerosakan.

“Ada satu masa tu, kereta umi aku rosak kat tengah jalan nak gi rumah Auntie Niza, tiba-tiba aje masa tu ada mekanik datang tolong. Dia ada bagitahu aku ada orang yang call dia minta dia datang tolong aku. Masa tu dia tak bagitahu aku nama orang yang call dia tapi yang dia cakap orang tu pelanggan tetap dia. Tu pun aku tahu sebab masa aku nak bayar, mekanik tu cakap orang tu dah pesan yang dia akan tolong jelaskan upah tu untuk aku.“ Umairah cuba menerangkan selengkapnya kepada Jamilah.

“Abis tu ko tak cuba tanya sungguh-sungguh ker ngan mekanik tu?“Jamilah inginkan kepastian.
“Masa tu aku dah lambat nak gi rumah auntie tu yang aku buat tak kisah jer. Aku pun silap tak minta nombor phone mamat tu kat mekanik tu. Atleast leh gak aku ucapkan terima kasih kan. Kelam-kabut pagi tu.“Umairah menyatakan kekesalannya.

“Mamat?So, ko yakin la orang tu lelaki bukan perempuan?“Jamilah serius bertanya.

“Mekanik tu la yang cakap mamat. Tapi aku tak pastilah sama ada orang yang follow aku dengan orang yang tolong aku tu orang yang sama, cuma kalau dia bukan orang yang sama tak kan dua-dua pun macam tak nak aku tahu siapa dia. Macam nak sembunyikan identiti dia jer.“Umairah memberikan pendapatnya.

“Masuk akal gak. Mana ada orang yang nak tolong kita main call sendiri mekanik sampai sanggup tolong bayarkan melainkan dia kenal atau minat kat kita kan? Aku rasa ko kena ambil kisah gak pasal hal ni. Mana nak tau kot mamat psycho mana entah yang ada maksud lain ngan ko. Yang lagi teruk kalau minah psycho, ye la kot ada mana-mana minah yang jealous ngan ko ker, kan. Alah yang macam selalu terjadi dalam novel tak pun drama tv tu.“Jamilah masih risau.Umairah hanya diam membisu mendengar pandangan Jamilah.

“Haa…. Tadi ko kata ko ada jumpa Syawal kan? Dia tu kerja Inspektor kan? Pe kata ko tanya pandangan dia. Nanti kita set time jumpa dia. Dia mesti pakar hal-hal macam ni. Ko ada contact number dia kan?“Jamilah ceria memberitahu buah fikirannya.

“Emmm… Mila, aku rasa tak perlu la kot kita nak siasat perkara ni. Mungkin perasaan aku jer. Lagipun aku tak nak menyusahkan Syawal.“Umairah bersuara dengan seribu kekusutan.

“Tak nak menyusahkan ke tak nak jumpa dah?Ko masih fikirkan perkara yang dulu ker? Korang bertemu semula setelah begitu lama tidak bersua, aku rasa korang ni berjodoh. Ko tak nak cuba sambung kembali hubungan korang ker?“Jamilah tersenyum mengusik.

“Orang tengah kusut fikir hal stalker ni dia boleh fikir pasal hal tu lak.Dah la tu gi la balik. Dah malam sangat dah ni. Nanti bising umi aku tengok kita tak masuk-masuk lagi. Assalammualaikum.“Umairah sengaja buat-buat marah untuk melarikan diri daripada menjawab pertanyaan Jamilah.Dia kemudian segera bangun.

“Waalaikummussalam. Jom tidur kat bilik aku la malam ni. Boleh kita sambung bincang pasal hal ni. Tak best la sekerat jalan macam ni.“Jamilah memberikan cadangan nakalnya.

“Dah tak payah. Esok ko kerja. Aku pun nak gi jalankan misi aku. Esok ngantuk lak, ganggu konsentrasi konak memasak. Dah, dah gi balik.“Umairah menolak tubuh kurus Jamilah dengan lembut.

“Okey, bye sayang. Jangan mimpikan I tapi mimpikan jejaka-jejaka tampan yang cuba mengorat ko tu. Syawal, Din, Haq, Nizam dan Rayyan, okey.“Jamilah menaikkan ibu jarinya sambil tersenyum mengusik.

“Amboi!Macam ye, ye jer dape tu nak ngorat aku.Jangan suka serkap jarang, sangka yang bukan-bukan. Okey bye.“ Umairah melambaikan tangannya kepada Jamilah sambil tersenyum mengusik seakan-akan mereka akan berpisah lama.

**********************************************

            Saifuddin kegelisahan setelah menerima pesanan ringkas daripada Umairah usai dia menunaikan solat subuh pagi itu.Dia tidak menyangka misi yang telah diberikan kapada Umairah sudah berjaya diselesai olehnya.

‘Cepat betul Umairah itu dapat melaksanakan misinya.Baru nak masuk dua bulan.Patutkah aku balas smsnya ataupun aku patut call?Macam mana nak bincang selanjutnya kalau tak boleh nak jumpa? Tapi aku dah janji tak kan muncul depan dia lagi. Lagipun aku kena bincang perkara ni dengan mama dan abang dulu. Aduh! Pening fikir semua ni.‘Saifuddin monolog sendirian.Namun dia mengambil keputusan untuk hanya membalas pesanan ringkas Umairah daripada terus menelefonnya.

                                    Wasalam.Sy akn bincang ngan mama n abg.
                                    tp bt ms ni awk kerja smp hjg bln ni spy senang
                                    nk kira upahnya ye. Thanks, nti sy inform awk lg.

“Beep…beep…..“ Bunyi pesanan ringkas masuk mematikan langkahnya untuk bersiap pagi itu.Segera pesanan itu dibaca apabila mendapati pesanan itu daripada Umairah.

                                    Ok thanks. Klu blh pg ni sy nk minta off sbb
ada hal skit. Tp klu xblh sy msk tghr nti, blh?
Please….

‘Aikh! Pe sal minah ni merayu bagai ni? Ada aku kata aku tak bagi dia cuti ker sepanjang dia jalankan misi dia? Rasanya tak de pun aku cakap macam tu. Syok gak baca dia tulis manja macam ni.‘Saifuddin tersenyum sendiri dengan kata-kata hatinya itu.Dia membalas pesanan Umairah dan kemudian pesanannya berbalas juga.

                                    Ok. Awk leh off hr ni. Take care. Salam.
                                                           
Thanks.Take care too.Wsalam.

Pagi itu Saifuddin tidak jadi keluar awal untuk ke hotel.Dia ingin mengambil peluang itu untuk membincangkan hal berkenaan permintaan Umairah dengan mama dan abangnya.Dalam pada itu, dia mencongak-congak tindakan yang difikirkan wajar diambil bagi keselesaannya serta keselesaan Umairah, yang paling utama.

“Kalau aku ambil dia kerja kat hotel lepas ni, nanti kot aku akan selalu terserempak ngan dia. Kalau tak terserempak pun, aku akan buat inspection sekali sekala kat bahagian dapur tu. Tak kenanti terjumpa gak. Tapi kalau aku anto dia kerja kat restoran, apa alasan yang aku nak bagi dia lak? Nanti apa kata Abang Haq ngan Mila lak? Mesti dape pelik Umairah minta kerja kat hotel tapi dapat kerja kat restoran aku lak. Abuh! Sakitnya kepala fikir.“Saifuddin memicit sedikit dahinya, konon bagi melegakan denyutan itu.

“Baik aku tanya mama ngan abang dulu. Mana nak tau abang masih nak Umairah tolong dia. Ye la, mungkin abang rasa dia masih belum yakin dapat lakukan semuanya sendiri tanpa mengawasan daripada Umairah.Kalau abang minta macam tu, mungkin aku tak payah pening-pening nak fikir pasal nak tempatkan dia kat mana nanti. Okey, great!“ Saifuddin kembali bangun daripada pembaringannya di atas katil dan mula bersiap-siap untuk bekerja pagi itu.


**************************************

“Abang Haq macam mana? Boleh ker Umairah nak mengundurkan diri ni? Kalau abang rasa masih belum cukup bersedia, nanti Din akan bagitahu dia. Mungkin minta dia tunggu lagi sebulan macam tu.“ Saifuddin mula bertanyakan berkenaan Umairah kepada Saiful Haq.Semua yang ada pagi itu hanya memerhatikan wajah Saiful Haq yang nyata terkejut dengan perkhabaran yang baru disampaikan oleh Saifuddin.

“Mama rasa kita kena fikirkan kepentingan Umairah sama dalam hal ni. Ye la, dia ada hak untuk mengundurkan diri sebabnya kita dah berjanji dengan dia yang kita hanya meminta dia tolong kamu sementara saja. Haq cubalah fikirkan hal ni dulu. Lagipun ada masa lagi seminggu kan sebelum cukup dua bulan dia bantu kamu. Nanti bila dah nak dekat kamu bagitahu la keputusan kamu.“ Mama yang seperti mengerti akan perasaan Saiful Haq yang berat untuk membuat keputusan akhirnya memberitahu buah fikirannya.

“Din, abang akan fikirkan hal ni dulu ya. Nanti Umairah datang abang akan bagitahu dia hal ni.“Saiful Haq menjawab sayu.

“Ha! Mama, abang, pagi ni Umairah tak datang tau. Dia kata ada hal sikit yang nak diuruskan. Jadi Din dah bagi dia cuti hari ni.“Saifuddin tenang memberitahu sedangkan hatinya lirih melihat kesayuan wajah abangnya itu.Dia segera menghabiskan air kopinya pagi itu sebelum kembali berbicara.

“Mama, papa. Din gi dulu. Assalammualaikum.“Saifuddin segera bersalaman dengan Rafieq, Haniza dan Saiful Haq.Haniza memandang dalam wajah Saifuddin sambil memberikannya senyuman kambing.Haniza memerhatikan sahaja Saifuddin berlalu pergi dengan fikiran yang sarat dengan masalah anak-anaknya.Walaupun tidak seteruk mana, namun masalah itu masih perlu difikirkan dan diselesaikan sebaik mungkin supaya hati anak-anaknya terjaga.

“Kak Mah pukul berapa tukung urut tu nak datang hari ni?“Haniza memecahkan kesunyian seketika mereka pagi itu.

“Kejap lagi datang la tu. Dia cakap semalam nak datang kul lapan pagi. Kenapa Niza?“Mak Mah kehairanan.

“Tak de apa la, Kak Mah. Saya ingat hari ni saya tak gi restoran, nak temankan Haq. Lagipun dah lama saya tak tolong Kak Mah memasak. Rindu lak nak bergurau senda ngan Kak Mah kat dapur tu.“Haniza ketawa kecil.

“Nak bergurau tu tak pe.Jangan sampai terbakar dapur sudah. Dapur terbakar tak pe yang saya risau nyawa yang melayang.“Rafieq mengingatkan Haniza.

“Bukan abang lagi suka ker? Boleh kahwin lain.“Haniza bergurau dengan suaminya.

“Kalau ada yang nak dengan saya yang dah tua ni, pe salahnya. Awak pun untung dapat emas. Payung emas!“Rafieq tersenyum lebar.

“Amboi! Ada hati.“Haniza mencubit mesra lengan suaminya.Semua yang ada ketawa kecil dengan telatah pasangan tersebut.Saiful Haq pula hanya tersenyum raja.Dia memaksa dirinya menjamah sarapannya pagi itu kerana tidak mahu papa dan mamanya risau.

‘Kenapalah cepat sangat masa berlalu.Rasa macam baru beberapa hari kita bersama. Masih banyak lagi yang aku tak tahu pasal diri ko. Apa yang harus aku buat supaya ko akan sentiasa ada disisi aku? Kalau aku buat-buat sakit nanti kalau ko tahu aku risau ko akan terus membenci aku. Abis tu apa harus aku buat?‘Saiful Haq bermonoloq sendirian. Cuba memikirkan cara untuk masih dekat dengan Umairah.


****************************************

            Udara nyaman di tepi tasik itu tidak dapat menenangkan hatinya yang berlagu sedih dan angin sepoi-sepoi  bahasa yang bertiup tidak mampu mengeringkan titisan air matanya yang masih menitis. Setelah menerima keputusan daripada pihak hospital, dia tidak mampu untuk melarikan hatinya daripada berasa sedih dan pilu.Mujur juga umi tidak dapat menemaninya pagi itu kerana uminya terpaksa pergi ke sekolah adik-adiknya untuk mengambil kad laporan ujian persekolahan. Air mata yang ditahan sejak di hospital akhirnya terhambur keluar juga sebaik sahaja kakinya menjejaki tasik yang terletak di taman itu.

            Dia tahu dia tidak harus bersedih dengan ujian Allah ke atasnya tetapi dia hanyalah hamba-Nya yang kerdil, yang tidak kuat untuk menegakkan rahsia disebalik ujian yang ditimpa kepadanya. Bersungguh-sungguh dia mengingatkan dirinya akan penyakit yang diberikan oleh Allah kepadanya adalah untuk menghapuskan dosa-dosanya. Namun dia hanya manusia yang lemah dan kalah dengan perasaan hatiya sendiri.

            Air mata berkali-kali di sapu dengan hujung jari-jemarinya yang mulus. Namun masih tiada tanda-tanda ianya akan kering dalam masa terdekat itu. Dia hanya mampu membiarkan dirinya hanyut sebentar dengan perasaan sayu dan sedihnya itu.Dalam hati tidak putus-putus beristighfar supaya dia tidak terus hanyut dengan hasutan syaitan dan mengambil tindakan yang tidak wajar. Dia tahu dalam keadaannya yang begitu, syaitan akan sentiasa mendekatinya dan cuba untuk mengodanya supaya melupakan-Nya dan mengambil jalan yang serong.

            Mata Umairah masih tenang memandang tasik yang berada dihadapannya.Lalu dia teringatkan kata-kata pujangga Islam yang pernah dibacanya.Ayat yang selalu ditanam dalam dirinya setiap kali dia diuji oleh-Nya.Ayat yang menginsafkannya dan memberinya semangat untuk menghadapi segala ujian Allah dengan redha.

Jika kecewa itu racun yang melumpuhkan,  alihkan pandanganmu ke  arah sungai, airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu yang menghalang kerana Allah tahu akan kemampuan diri-Mu melebihi kamu tahu dirimu.
Jika sakit itu senjata yang membunuh, alihkan pandanganmu ke arah langit, sedarlah dan sentiasa ingat bahawa Allah sentiasa bersamamu kerana Allah ingin menghapuskan dosa-dosamu.
Dan gembira itu manisan yang mengancam kerana Allah hanya meminjamkannya kepada kita dengan rahsia kehidupan yang hanya diketahui-Nya seperti laut yang airnya cantik membiru dan penuh ketenangan namun penuh rahsia di dalamnya.

            Tanpa dia sedari air matanya berhenti mengalir dan kembali tenang bersama kenyataan yang harus dihadapinya sebagai insan yang bernama hamba Allah.Setelah hampir sejam dia duduk bersendirian di tanam itu, dia mula bergerak meninggalkan tempat itu bersama meninggalkan tangisannya tadi hanya sekadar di situ.Dia sudah berjanji tidak mahu membawa tangisan dan perasaan sedihnya itu pulang ke rumah. Dia perlu tabah supaya umi dan abinya tidak berada dalam kerisauan akan kenyataan perit yang akan disampaikannya nanti.

           
****************************************

          Kini dia berteleku, bersujud pada-Nya dan meluahkan segala yang terbuku dihatinya kepada yang berhak untuk dia mengadu, kepada Yang Maha Esa lagi Maha Mengetahui apa sahaja yang terbaik buat hamba-hamba-Nya itu.Tidak lupa dia memohon kemaafan di atas ketelanjurannya tadi.

“Astaghfirullahhalazim.Maafkan aku Ya Allah.Aku hanya manusia biasa yang tidak bisa menahan diriku daripada merasa sedih dengan ujian yang kau timpa ke atas aku.Aku tahu sekurang-kurangnya Engkau masih memberikan aku nyawa untuk terus beribadat walaupun aku terpaksa hilang nikmatmu yang satu itu.Alhamdulillah Ya Allah. Aku bersyukur dengan segala nikmat yang telah Engkau berikan kepadaku selama ini dan masa-masa akan datang. Aku juga bersyukur kerana Engkau berikan aku jalan untuk meyelesaikan dan penyembuhan penyakitku ini.Aku redha dengan perangcangan-Mu yang mana Engkau lebih Mengetahui rahsia di sebaliknya. Aku akan menunggu dengan sabar akan rahsia-Mu itu.“Air mata setia menemaninya di kala dia berhadapan dengan Yang Maha Kuasa.

            Walaupun hatinya masih hiba, namun ketenangan sudah menguasai dirinya kini.Dia lebih redha dengan ketentuan yang telah ditetapkan oleh Yang Maha Mengetahui.Kata-kata semangat daripada umi dan abi sebentar tadi jauh mengikat dirinya untuk menghadapi liku-liku kehidupan yang bakal dilaluinya dengan lebih tabah.Kecekalan hati yang ditunjukkan oleh umi dan abinya masih tidak mampu menipu dirinya daripada membaca perasaan sedih mereka mengetahui keputusan pemeriksaan doktor itu.Baru dia ingin mencapai kitab suci Al-Quran, dia menerima pesanan ringkas; LINE dan dia segera membaca pesanan daripada Jamilah tersebut sebelum ingin kambali membaca Al-Quran.

                                    Salam. Ko betul ke xnk minta tlg Syawal?
                                    Aku xsabar nk tahu siapa stalker tu.

“Dia yang lebih semangat nak tahu dari aku lak. Mila, Mila. Mungkin kalau ko dah ke Jepun aku akan merindui nak hubungan kita ni.“ Umairah hiba lalu jarinya segera menyapu setitis air mata yang mengalir tiba-tiba itu.

“Come on Umairah. Stop it. This is not the end of your world. You should glad that you still live in this world. Can still be together with everyone that you love.“Umairah ketawa sinis pada dirinya sendiri.Dia kembali membalas pesanan Jamilah itu.


                                    Wasalam.Ye, muktamat xnk minta tlg.
                                    Anggap jer aku ni perasan lebih jer.

                                    Alah aku xcited nk jumpa mahluk kacak
                                    ciptaan Allah, Syawal… klu mcm tu kt                                                                                                  jer la kluar

Jamilah teruja. Umairah hanya tersenyum kelat membaca bait-bait kata-kata Jamilah. Jari-jemarinya pantas membalas pesanan LINE tersebut. 

                                    Aku set jer tp nk ke mn kali ni?

                                    Mcm biasa Aeon.

            Seketika Jamilah membalas beserta stikers yang menunjukkan gambar keriangan membeli-belah yang terdapat pada laman chat LINE tersebut. Umairah tersenyum melihatnya namun dia diulit sedikit gelisah bila mana memikirkan Jamilah.Dia tidak tahu bagaimana caranya dia ingin memberitahu perkhabaran sedih itu kepadanya.Dia tahu hati sahabatnya itu lembut, terlalu lembut. Namun sekiranya didiamkan dia khuatir akan menjejaskan perhubungannya atau Jamilah terasa hati dia dipinggirkan sedangkan mereka tidak pernah berahsia antara satu sama lain.


            Sebaik mereka memasuki bangunan Aeon Sri Manjung tersebut, Jamilah bersuara sambil membuat muka manjanya.

"Umairah, aku nak ke tandas kejap. Terasa nak buang yang kecil pulak. Ko tunggu kat sini kejap ye."

"Ya Allah. Baru jer masuk dah nak melawat tempat tu. Ada-ada jer la  ko ni Mila. Lain kali sebelum keluar, melawat bank kat bilik ko tu dulu. Tak kan nak jimat air kat umah ko kot?" Umairah cuba mengusik sahabatnya itu sambil melemparkan senyuman yang paling manis.
"Banyak la ko punya jimat. Dah ko tunggu aku kat sini diam-diam." Jamilah sempat membalas sebelum segera berlalu pergi. 
           
           Umairah turut melangkah ke arah bangku yang terdapat tidak jauh daripadanya. Matanya mula memerhatikan gelagat orang ramai yang turut mengunjungi kempleks membeli-belah tersebut. Tiba-tiba pandangan matanya terlihat kelibat seorang jejaka yang amat dikenalinya. Umairah tergamam seketika. Saifuddin kacak berbaju kemeja berwarna merah gelap yang dilipat  tiga, empat inci lengan bajunya dan berseluar denim warna hitam. Penampilan Saifuddin itu benar-benar menarik minat wanitanya.

            Tanpa Umairah sedari, dia sudah bangun daripada bangku yang didudukinya dan melangkah ke arah belakang tangga bergerak yang terdapat berhampirannya itu.

'Astagfirullah halazim. Apa yang kamu fikir ni, Umairah? Apa yang kamu buat ni? Kenapa kamu nak bersembunyi bagai ni? Kamu cuba melarikan diri daripadanya ker?' Umairah monolog sendirian apabila menyedari ketelanjuran dirinya berbuat demikian.

            Umairah segera meletakkan tangannya pada dadanya yang berombak kencang itu. Cuba untuk mententeramkan hatinya yang bergelora akibat pandangan mata yang sepatutnya dijaga. Dia selalu terleka dengan pesanan Ustazah Salmah yang sering kali mengingatkan anak-nak buah usrahnya akan pentingnya menjaga pandangan mata dan kini akibat panahan matanya itu terpahat di hatinya itu. Umairah beristighfar berkali-kali bagi menenangkan hatinya.

            Umairah yang tenggelam dalam usahanya menenteramkan dirinya tiba-tiba dikejutkan dengan sentuhan tangan sasa pada bahunya dari arah belakang. Sekilas Umairah memandang jari-jemarinya yang terdapat pada bahunya itu. Tangan sasa itu menambahkan gelora di hatinya dan segera berpaling untuk melihat gerangan yang berani menyentuh bahunya itu. Umairah nyata terkejut!
           
           




No comments: